søndag den 6. juli 2014

DIY: X-sting og sommerbroderi

Retroagtig sommerpude 40 x 40 cm

Kort før ferien fik jeg en fin pakke broderigarn sendt fra (g)uld.dk, som jeg straks gik igang  med at teste. Garnet er plantefarvet kamgarn og fremstår i smukke, bløde farver. Se de nye farver her.
Kamgarn er slidstærkt selvom det er tyndt og derfor velegnet til broderi,-  og så er det rigtig lækkert at arbejde med.
Nu er jeg jo ret forelsket i korssting for tiden, men garnet er helt sikkert velegnet til frit broderi også.

Stof, garn og farver.
Jeg har valgt en klassisk grov, råhvid hørlærred med 7 tråde / cm til at brodere på. Fordi der broderes over to gange to tråde betyder det 3,5 korssting/ cm. Man kan vælge at brodere med enkelt eller dobbelt tråd, jeg valgte det første, fordi det gav et let og transparent udtryk.
Der er 7 forskellige farver i broderiet og jeg har ca. brugt et halvt bundt pr farve.


Mønster
Mønsteret er enkelt og nemt at tilpasse til andre formater. Selve mønsteret dækker ca. 30 x 30 cm og den færdige pude er 40 x 40 cm. Klip derfor stoffet ud i minimum 42 x 42 cm og vær opmærksom på at starte mønsteret fra midten.







3 kommentarer:

  1. Vackert mönster och fina färger!

    SvarSlet
  2. Tak skal du have, min svenske korsstingsven. ,

    SvarSlet
  3. Tack själv, det är fint att ha en korsstygnsvän i Danmark!

    Allt gott!
    Britta

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...